Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen over de trainingen van Stuut TCB

Wij krijgen vaak vragen over coaching, training en de trajecten die wij aanbied bij Stuut TCB. De antwoorden proberen wij zoveel mogelijk op deze pagina te beantwoorden.

We trainen groepen die meestal gevarieerd zijn qua samenstelling. Mensen die kort of juist al langer aan het werk zijn en mensen met meer of minder ervaring. Juist die mix maakt het voor de meesten prettig om deel te nemen en iedereen leert er iets van. Soms is het een herhaling, soms groeit je zelfvertrouwen omdat je tijdens de training ‘de puntjes op de i’ hebt gezet en nu nog sterker bent in het voeren van (lastige) gesprekken. En soms leer je volledig nieuwe dingen.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stuur ons dan een bericht met je vraag en wij zullen deze zo snel mogelijk persoonlijk aan je beantwoorden.

Trainingen op maat

Duizenden medewerkers van overheidsinstanties en onderwijsinstellingen zijn vanaf 2010 door Stuut TCB getraind, gecoacht en begeleid in het versterken van hun gespreks- en vraagtechnieken.

training_mediationvaardigheden

Training - Mediationvaardigheden

Misschien heb je net je opleiding afgerond en heb je je eerste, echte job bij een gemeente, waterschap of samenwerkingsverband. Of werk je al jarenlang bij de overheid en heb je al veel gezien en meegemaakt. We zien dat veel professionals steeds vaker te maken krijgen met heftige meningsverschillen die zelfs tot conflictsituaties kunnen leiden. In je dagelijkse contacten ontmoet je burgers en cliënten die zich niet gezien en gehoord voelen door de overheid. Deze mensen worden steeds mondiger en eisen een steeds snellere en betere dienstverlening. Veel van dit soort gesprekken gaan goed, maar er zijn ook gesprekken die bij je weglopen.

training_waarderend-in-gesprek

Training - Waarderend in gesprek

‘Waarderend in Gesprek’ is niet zomaar een training in gesprekstechnieken, deze training gaat een stap verder. Wij leren je hoe je vragen stelt waarvan je wellicht dacht dat je die niet zou durven of kunnen stellen. De vraag achter de vraag om het onderliggend probleem te vinden. En je leert op een ontspannen wijze tot de kern te komen.

‘Waarderend in Gesprek’ is een waardevolle aanvulling voor iedereen die al eerder meedeed aan de training ‘Mediationvaardigheden’ of wie vanuit eerdere opleidingen al veel basiskennis heeft over gespreksvoering en hierin graag meer verdieping wil.

Opdrachtgevers: