Cursus Klant Centraal

Een gesprek voeren waarin de klant centraal staat. Het lijkt zo eenvoudig, maar er kan van alles misgaan.

Overkomt dit je weleens tijdens een gesprek:

  • Je klant is boos en begint steeds harder te schreeuwen
  • je hebt last van toenemende spanning
  • Je klant wil je uitleg niet horen
  • Je wordt uitgescholden voor ‘trut’ of ‘klootzak’
  • Je wordt tijdens het gesprek gekleineerd
  • Er wordt openlijk aan je kennis getwijfeld
  • De klant eist dat je je leidinggevende erbij haalt

Dit wil je niet meer. (Dat weet ik, want ik heb hetzelfde meegemaakt.) Dan is het de hoogste tijd: deze cursus is bedoeld voor jou en je team.

Vraag een vrijblijvende offerte aan

Voor wie is deze cursus?


Voor iedereen die veel in contact komt met klanten, collega’s, ouders, leerkrachten, conciërges, huurders. En die (soms) moeite heeft om goed in te spelen op wat de klant wil of nodig heeft.

In deze cursus ontdek je hoe je:

  • Inzicht krijgt in je eigen gedrag en houding
  • Te allen tijde inspeelt op de behoeftes van de klant
  • Probleemsituaties voorkomt
  • Omgaat met probleemsituaties, wanneer die tóch ontstaan

Je leert van een ervaren trainer, die óók te maken heeft gehad met ‘lastige’ klanten.

Ik geef deze cursus vaak aan medewerkers van: overheidsorganisaties, onderwijs, financiële instellingen en commerciële bedrijven.

Na de cursus…


…ben je in staat om op een goede manier om te gaan met iedere klant. Oók de moeilijke of zelfs agressieve. Je kunt voor jezelf zorgen én de ander, altijd op respectvolle wijze.

Vraag een vrijblijvende offerte aan

Cursusinhoud


  • Regie op jezelf: zelfzorg en zelfcontrole
  • Regie op gedrag: herkennen en beïnvloeden van weerstand en gedragstypen
  • Regie op emoties: herkennen, erkennen en verkennen
  • Voeren van regie bij lastige gesprekken (zo nodig grenzen stellen)
  • Samenwerken en het komen tot teamnormen

Deze cursus heb ik in-company verzorgd voor:


opdrachtgevers-cursus-klant

Ervaringen van je voorgangers


Jorn: “Heel veel handvatten gekregen om tot een beter gesprek te komen. Niet alleen met de klant, maar ook toepasbaar in mijn eigen omgeving!”

Larissa: “Ik heb geleerd hoe ik effectief met grensoverschrijdend gedrag om moet gaan.”

Rosa: “Veel tips en handreikingen om in te zetten in situaties die voor mij persoonlijk lastig zijn.”

Pepijn: “Meer tijdens de gesprekken benoemen wat het met me doet. Goed eigen grenzen aangeven, zelfzorg toepassen en stiltes laten vallen.”

Cursusdetails


Naam: Cursus Klant Centraal
Aantal cursisten:
6 – 8 cursisten (1 trainer)
Duur: 1 dag, en we adviseren een verdiepingsdagdeel in te plannen voor maximaal leerrendement (hiervan kunnen we afwijken, afhankelijk van jouw wensen)
Locatie: in-company of op een door jou gekozen locatie
Investering:
1 dag: vanaf € 199,00 per cursist (bij minimaal 7 cursisten)
1,5 dag: vanaf € 299,00 per cursist (bij minimaal 7 cursisten)
8e cursist = gratis!

Alle prijzen inclusief voorbereidingskosten, digitaal naslagwerk en certificaat, en exclusief 21% BTW en locatie- en reiskosten.

Bespaartip: Mogen wij onze elektrische auto bij jou opladen? Dan brengen wij als beloning slechts 50% van de reiskosten in rekening. Samen gaan we voor duurzaamheid!

Vraag een vrijblijvende offerte aan


  • Op maat training, op basis van persoonlijke leerwensen van de deelnemers
  • Afwisselend en interactief programma, op basis van jullie praktijksituaties
  • Ervaringsdeskundige, praktijkgerichte trainers
  • Uniek nazorgtraject voor maximale borging van het geleerde (optioneel)
  • Weinig overheadkosten, daarom betaal je minder voor dezelfde diensten en kwaliteit.

Reactie binnen 24 uur (of eerder)
Vertrouwd versturen (je gegevens zijn veilig)
Ruimte voor 1 training per week (hoe eerder je verzend, hoe eerder je training!)